Haki holownicze a przepisy UE.

W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej zmieniły się przepisy dotyczące haków holowniczych. Nastąpiło rozróżnienie między certyfikatem jakości a homologacją haków holowniczych.

Certyfikaty dotyczą jakości produkcji oraz zarządzania przedsiębiorstwem produkującym te haki. Homologacja dopuszcza konkretne produkty do sprzedaży. Na terenie Unii Europejskiej zgodnie z przepisami wszystkie Haki warszawa muszą mieć odczepiany zaczep kulowy. To, w jaki sposób można ten zaczep zdjąć, zależy od rodzaju haka. Na terenie Unii można sprzedawać takie haki, które posiadają pełną homologację. Haki takie są oznaczone zawsze literą "E" oraz numerem kraju w jakim uzyskały homologację.

Haki demontowane spełniają normy europejskie.

Aby hak holowniczy nie stanowił zagrożenia dla użytkowników samochodu, powinien posiadać specjalny certyfikat wydany przez PIMot w Warszawie. Na tabliczce znamionowej haka musi być podany producent, data produkcji i co najważniejsze, dopuszczalny tonaż. Montaż haka holowniczego odbyć powinien się w wyspecjalizowanym warsztacie.

Należy pamiętać, że kiedy jedziemy bez przyczepy, kula musi być zdemontowana. W tańszych urządzeniach, żeby to zrobić, trzeba odkręcić mocujące go śruby, w droższych robi się to automatycznie.

Po zamontowaniu haka konieczny jest przegląd techniczny auta oraz odnotowanie tej zmiany konstrukcyjnej pojazdu w jego dowodzie rejestracyjnym.

Efektywne strony www internetowe